تأثیر آبیاری منظم بر سلامت گیاه

 

آبیاری منظم مقاومت گیاهان را در برابر آفت ها و بیماری ها افزایش می دهد

تهران بزرگ-ایرنا-محقق و پژوهشگر گیاهان گفت:باید بدانیم گیاهان نیازمند ساعات منظم برای آبیاری هستند كه نتیجه این اقدام، افزایش چشمگیر مقاومت گیاه نسبت به آفات و بیماری ها است.

'احسان امامی فر'  درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ازنمونه های شایع این موضوع، می توان به كرم خراط (Zeuzerapyrina) اشاره كرد كه از این بی نظمی آبیاری سود می برد و آفت اكثر گیاهان می شود.

وی با اشاره به اینكه مقدار آبی كه به گیاهان می دهیم باید متناسب باشد، گفت: درختانی مانند بیدمجنون همیشه نیاز به آبیاری دارند در حالی كه آب زیاد برای سرو نقره ای مناسب نیست، در آپارتمان نیز بگونیا آب فراوان و آگلونما به آب كم نیاز دارد و آبیاری زیاد باعث ضعف این گیاه و نهایتا حمله قارچ های فوزاریومی می شود.

امامی فر با اشاره به اینكه زندگی صنعتی،سلامت شهروندان را تهدید می كند،افزود: زندگی ماشینی و پیچیده كنونی، نیاز انسان ها را بیش از پیش به مشاهده رنگ سبز و شاداب گیاهان و توسعه فضای سبز سوق داده و این موضوع را لازم و ضروری ساخته است.

وی با اشاره به اینكه دیدن گیاهان شاداب و محیط سبز از مهمترین عوامل آرامش دهنده انسان ها است، اظهار كرد: در این شرایط شهروندان فرصت و مجال كمتری برای توسعه فضای سبز در محل زندگیشان پیدا می كنند و نمی توانند با خیالی آسوده به گیاهان و درختان رسیدگی كنند.

امامی فر افزود: عده ای از مردم این موضوع را به سرایدار منزلشان واگذار كردند و شاهد پویایی باغچه ها هستند، ولی اغلب مردم مجال چنین كاری را نداریم و معمولا یا مقدار گیاهان را كاهش میدهند و یا از گیاهانی كه مدام به آبیاری نیاز دارند پرهیز می كنیم .

وی با اشاره به اینكه آبیاری گیاهان و درختان هم قاعده و اصول خاصی دارد ،گفت: اكثر ما الزامی به رعایت ساعت آبیاری برای گیاهان نداریم و از ظاهر پژمرده گیاه متوجه نیاز آبی آن می شویم و یا از سر شوق و وقت آزاد به سراغشان می رویم.

امامی فر تاكید كرد:امروزه تكنولوژی آبیاری های اتوماتیك به كمك زندگی ماشینی آمده و این تكنولوژی ساده به ما كمك می دهد تا بدون نیاز به شخصی به عنوان آبیار، در هر ساعت مناسب ( كه معمولا ساعات بامدادی است)، نسبت به آبیاری فضای سبز خود اقدام كنیم.

 

اگر به هر دلیلی نمیتوانید با یک برنامه منظم و همیشگی در ساعت مناسب گیاهان خود را آبیاری کنید، نگران نباشید...

کافیست یکی از پکیج‌های آبیاری گلدان هورام را تهیه کنید تا وظیفه آبیاری گلدان ها به صورت خودکار و طبق برنامه دلخواه شما انجام شود  و یا برای آبیاری منظم و اتومات باغ و باغچه تون یکی از کنترلرهای هورام رو تهیه کنید.

پس با ما همراه باشید...

 Telegram: @huramtech

 Instagram: @huram.tech

     www.huram-CO.ir

 

 

گروه مهندسی هورام